01 February 2011

disini cinta kami bermula... ❤ ❤ ❤

okey... ari nih nak citer bagaimane saat cinte kami bermuleee....antara saya ngan my syg..

kami berkenalan kat kedai makan.. masa tu saya keje situ as a waitress , kedai tu pakcik saya punya.. kira tolong pakcik saya sekali la nih.. dia nih mule2 nak ngorat ade la member saya yang keje kat kedai tuh jugak... tapi member saya tak layan... so cinte nye ditolak mentah2 oleh member saya... sedih kn.. sian dye... 
pastu lelame selalu tengok dia dtg kedai lepak2... lelame tgk ati nih terpaut suke... dia okey la.. not bad.. memang dia xde style yang hebat cam awal ashari... dia memang tak pandai bergaye cam aaron aziz.. tapi dia masih ade manis2 nyee... cume mule2 dia agak sombong nak bertegur sapa dengan saya.. i dont know why,... tapi tak kisah sgt la mase tu...
malam tu masa dah abes cuci kedai.. sementara tunggu tokey kira duit.. kami yang pekerja2 ni lepak kat belakang pantai kelebang ramai2.. seronok sgt.. dapat ambik angin pantai malam2.. dia dengan abg yang buat air kat kedai tuh memang kawan baek la.. dan masa lepak malam tu dia pun ade jugak... masa tu la saya dengan dia main senyum2 , lirik2 mata gitu kan... tak sangka senyuman saya tuh manis dan membuatkan dia rase dia nak kol saya... :P hihihiiii (manisnye senyuman saya.. hikhikhik perasan :P )
after malam tu memang ade nombo yang saya tak kenal selalu duk msg2 saya.. saya memang tak balas la kalau tak kenal.. malas nak layan.. setiap hari dia hantar msg.. kdg2 kol.. saya tak angkat pun... kol time pagi2 buta.. memang tak la nak angkat fon...saya abaikan je.. sebab kdg2 memang ade member gedik2 nak kene kan saya.. sebab tu saya abaikan je.. 
malam tuh.. tetibe cam tergerak hati nak angkat fon bila ada org kol.. saya dengar suare dia memang dah cam dah sape.. dia siap boleh nak tipu2 lagi.. ingat saya taktau..bile saya sebut name dia... dia macam terkejot.. tak sangka agaknya kot saya kenal dia... malam tuh kami sembang2 lama gila... dia memang sorang yang happening n memeningkn... gile sungguh kepale otak dia...
start dari hari tu baru la kami bermsg2.. kol2... dan dia sangatlah baik.. hati ini sungguh tertawan padanya... ohh sayang... tapi sebab malu diam jela.. dia selalu bantu saya bila saya ade masalah.. bila saya susah.. tambah pulak masa tu saya tengah study , so kewangan memang sentiasa tak mencukupi... Alhamdulillah ada dia... dia sentiasa tolong saya.. kebetulan pulak masa tu baru lepas putus cinta.. kehadiran dia memang tepat pada masanya la... 
04 JULAI 2009....
petang tu dia kol saya.. dalam pukul 4 ke 5 entah , tapi lebih kurang camtu la... waktu tu dia pergi bercuti kat terengganu dengan family dia..pastu saya cakap la camni kat dia..
'awak.. awak baik sangat dengan saya.. padahal kite takde pape hubungan istimewa pun kan ?.. hanye kawan kan..kan??'
pastu dia balas... 
'jadi selama ini awak hanya anggap saya kawan awak je???... takpe la kalau camtu..'
dia terus letak fon.. saya terkejot.. gembira pun ada jugak.. then saya msg la dia cakap la yang dia pun tak pernah bagitau apa2 kat saya.. takkan tetibe kite jadi couple kan kan..kang perasan sesorang pulak kang.. pastu dia pun reply la msg.. kate nye kite kan dah besar.. tak perlu la nak declare2 nak decide2 camtu.. paham2 sendiri sudah la....
hihihiiii... start dari ari tuh la kami mula serius dan jatuh cinte... kami cube memahami hati budi masing2.. Allhamdulillah penerimaan family dia dan saya pun okey... dan kami mengikatkan hubungan kami dengan pertunangan selepas 1 tahun kami kenal.. dan sekarang pun kami masih dalam tempoh kenal-mengenali lagi...
yea!!!!
walaupun dia tak seberape di mata korang.. tapi dia la segalanya dihati saya!! saya tak kisah korang nak cakap ape tentang dia sebab yang penting kami bahagie..
kawan2 tolong doakn hubungan kami yea!!!!❤ ❤ ❤ 

nih picx kmi mse 1st date..sweet x dia.. ?


p/s**dlm cerita ni , terlalu byk perkataan 'pastu' .,... tiade kene mengena antara yang hidup ataupun dah meninggal dunia.. :)

No comments:

 

Copyright © 2010 Reserved to Nik Nur Ain
Design by BELLASAHIDI